פרס החינוך הארצי היוקרתי הוענק לקריית ביאליק

פרס החינוך היישובי הארצי היוקרתי הוענק ביום שלישי שעבר, בבנייני האומה בירושלים, לשישה ישובים בארץ ובהם קריית ביאליק. שר החינוך הרב שי פירון העניק את פרס החינוך היישובי לראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי.

בדברי ברכתו אמר שר החינוך, כי חמישה מבין מקבלי הפרס הישובים אריאל, אשדוד, יקנעם, מעלה אדומים וצפת זכו בפרס בפעם השנייה בתולדותיהן ואליהן הצטרפה קריית ביאליק שקיבלה את הפרס בפעם הראשונה. השר פירון אמר: "אני מברך את קריית ביאליק שהצטרפה לצמרת ליגת העל של החינוך בישראל." בדבריו ציין השר : "הענקת הפרס היא ביטוי של הוקרה לרשויות המקומיות – אשר מציבות את החינוך בראש סדר עדיפויותיהן ומשקיעות משאבים ומאמצים מיוחדים לקידומו. כל אחת מהרשויות המקבלות את הפרס בולטת בעשייה חינוכית פורצת דרך ובהישגים חינוכיים שהמדינה יכולה להתגאות בהם". מנכ"לית המשרד הגב' דלית שטאובר העניקה תעודת הוקרה למנהל אגף החינוך מר עמי ראובן- על קידום מערכת החינוך ביישוב.

בספר שהפיק משרד החינוך לרגל חלוקת פרס החינוך היישובי הארצי, כתבה מנהלת מחוז חיפה, הגב' רחל מתוקי כי ״הפרס הוא ביטוי להוקרה והערכה לעיר על ההצטיינות והעשייה החינוכית הנפלאה המתקיימת בה, החובקת תחומי פעילות מגוונים ומושתתת על הערכים המעצימים את הלומדים לכדי מימוש יכולותיהם וכישוריהם, תוך עידוד למעורבות חברתית, התנדבות, יזמות ותרומה לחברה ולקהילה. אני גאה לברך את ראש העיר, מר אלי דוקורסקי, מנהל אגף החינוך, מר עמי ראובן על הזכייה בפרס ומוקירה את אנשי החינוך על השקעתם היומיומית בתלמידים למען קידומה של מערכת החינוך בביאליק.

בנימוקי ועדת פרס החינוך היישובי הארצי בראשות מנכ"ל משרד הפנים, יגאל צרפתי, נאמר: "קריית ביאליק זכתה בפרס על הצטיינותה בקליטה מיטבית של ילדי עולים, אימוץ אוכלוסיות תלמידים מיוחדות והעצמתן במסגרת בתי הספר הרגילים, עיר מנגנת, העמקת המנהיגות החינוכית ופיתוח מרכז ארצי לפיתוח מנהיגות, עשייה המשמרת ערכי חברה תרבות ומסורת, שיפור סביבות הוראה ולמידה, עשייה המעודדת יזמות וחדשנות, טיפוח מצוינות ומתן מענה לשונות בין התלמידים."

לעיריית קריית ביאליק יוענק פרס כספי בסך 100 אלף ₪ אשר על פי החלטתו של ראש העיר אלי דוקורסקי יושקע במיזם חינוכי לטובת קידום תלמידי מערכת החינוך ביישוב

ראש העיר אלי דוקרוסקי מסר כי פרס יוקרתי זה הינו עדות לעבודה משותפת של מערכת החינוך בעיר על כל פועליה החל מהמנהלים וכלה באחרון התלמידים, עוד ציין ראש העיר כי ימשיך לעשות כל שנדרש בכדי להנהיג להצלחה את קריית ביאליק בכלל ואת מערכת החינוך העירונית בפרט.

גולת הכותרת של הטקס היתה הופעתה של חבורת הזמר "קולות אורט ביאליק" המורכבת מתלמידי הכיתות התקשורתיות הלומדים באורט קריית ביאליק. המקהלה ריגשה את הקהל עד דמעות וזכתה לתשואות נלהבות מהנוכחים באולם. הקהל נעמד על הרגליים והריע לתלמידים ממושכות. בתום הטקס ביקש שר החינוך שי פירון להצטלם עם חברי הלהקה וראש העיר, אלי דוקורסקי.