שר הרווחה והשירותים החברתיים יפעל לקביעת תעריף מים מוזל לניצולי השואה

שר הרווחה והשירותים החברתיים יפעל לקביעת תעריף מים מוזל לניצולי השואה - נענה לפניית ראש העיר, אלי דוקורסקי

שר הרווחה והשירותים החברתיים מאיר כהן תומך ביוזמה לקביעת תעריפי מים מוזלים לניצולי שואה והוא הורה ללשכה המשפטית במשרדו לבחון דרכים לקידום הנושא. השר הודיע על כך לראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי.

לפני כשבועיים פנה ראש העיר אלי דוקורסקי לשר האנרגיה והמים סילבן שלום ולשר הרווחה והשירותים החברתיים מאיר כהן להכיר באוכלוסיית ניצולי השואה כקבוצת אוכלוסייה מיוחדת וככזו לקבוע לה תעריף מים מוזל. בפנייתו הסתמך ראש העיר על החלטת ועדת הכספים של הכנסת שקבעה תעריפי מים וביוב מוזלים לאוכלוסיות מיוחדות.
ראש העיר דוקורסקי ציין, כי הקמת תאגידי המים והביוב ייקרה מאוד את התשלום אותו נאלצים התושבים לשלם עבורם, מדובר בהתייקרות של כ-15% לעומת תעריפי המים שנגבו על ידי הרשויות המקומיות.

אלי דוקורסקי שמנע במשך ארבע שנים הקמת תאגיד מים וביוב בקריית ביאליק ובכך חסך אלפי שקלים לכל משפחה בעיר, מציין בפנייתו לשרים כהן ושלום, כי "מדרך הטבע אוכלוסיית ניצולי השואה הולכת ומתמעטת. לא מעט מבין הניצולים חיים חיי חרפה ורעב וההטבה המוצעת ללא ספק יהיה בה לתרום לשיפור איכות חייהם באחרית ימיהם."

השבוע בירך השר מאיר כהן את ראש עיריית קריית ביאליק על היוזמה לפטור את ניצולי השואה מתשלום עבור צריכת מים ביתית וציין במכתבו לאלי דוקורסקי שהצעה זו "נופלת על אוזניים קשובות". שר הרווחה הבטיח לבחון את ההצעה מבחינה משפטית לפני גיבוש ההצעה הסופית.