יום הולדת חצי יובל ללהקת "הורה איל"ן חיפה"

ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי

הכול החל לפני כעשרים וחמש שנה, כאשר אל חיינו הספורטיביים במרכז השיקום והספורט איל"ן בקריית חיים הובא מגרמניה מושג חדש: רקדנים "יושבים" על כיסאות גלגלים, הרוקדים בלוויית בני זוג "עומדים" מתנדבים, שחלקם הראוי לכל שבח, מלווה אותנו עד היום בחברות שלמה וחמה..

למותר לציין עד כמה מוזר היה אז לשמוע, לדמיין או לבצע משימה שכזו... עד כמה היום הפך המושג לחלק כל כך טבעי מחיינו – יעיד כאלף מילים הערב בנערך לציון חצי יובל ללהקת הריקודים הראשונה מסוגה בארץ על כיסאות גלגלים שהתקיים באולם הספורט במרכז איל"ן ביום ד' 29.5.13 בשעות הערב..

את ערב המחול הנחה בחן ובכישרון רב יוסי פישר מרדיו חיפה; כיבדו אותו בנוכחותם בין השאר ראש העיר קריית ביאליק מר אלי דוקורסקי, ראש העיר קריית מוצקין מר חיים צורי, סגן ראש העיר חיפה מר עודד דוניץ, חברי מועצות עיר ומנהלי מחלקות באיזור, חברים ואוהבים לרוב. הקהל, שגדש את האולם ואת היציע – קיבל באהבה את רקדני להקת איל"ן חיפה שהופיעו בהרכבים (רקדנים "עומדים" עם "יושבים", לעומת רקדנים "יושבים" בלבד) ובסגנונות שונים: ואלס אנגלי, ואלס וינאי, סמבה, ריקודי עם וריקוד מודרני. קטעי הריקודים השונים חוברו על ידי המרקידות והכוריאוגרפיות מרגריטה פוליאקוב ותמר סרוקה, אשר מלוות את הלהקה שנים רבות באימונים מפרכים, הופעות, פסטיבלים (ביניהם כרמיאל והרצלייה) ומיזמי הסברה של נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) לקידום נושאי הנגישות וקבלת השונה. הופיעו חבורת הזמר "כרמל" בשירים עבריים, להקת צעירי ביאליק בהנהלת רחל אמיר הופיעה ב"ריקוד האלומיניום" ורונן וויליאמס ולהקת קולות אורט ביאליק עם נערים מהספקטרום התקשורתי בניצוחו של יוסי פרגר ריגשו את הקהל בשירתם.

תודות חמות מגיעות לכל מי שתרם למימוש הערב ולכל מי שעמלו איתנו בשבועות האחרונים להוציאו לפועל: יוסי קמעו שתרם את ההגברה, ל-ליליה ועופר מ"פרחי ליליה" בקריית חיים ולשרון מ"פרחי דבי" בקריית ביאליק שדאגו לקישוט ולעציצים, למקהלת כרמל שהנעימה בקולה ולהרכבי הרוקדים השונים שהופיעו בערב זה. תודה מיוחדת למרגריטה פוליאקוב ולתמר סרוקה שתי כוריאוגרפיות הלהקה, לדורון בן-עמי מנצח מקהלת כרמל, ללהקת צעירי ביאליק בהנהלת רחל אמיר ורונן וויליאמס, ללהקת קולות אורט ביאליק בניצוחו של יוסי פרגר וליוסי פישר שדאג ללוות את הערב בהנחייתו המקצועית והערבה לאוזן.

עמותת נגישות ישראל הוקמה בשנת 1999 לקדם את הנגישות על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם להשתלב בחברה, בשוויון, בזכות, בכבוד ובמקסימום עצמאות.

ריקוד "גלים", כוריאוגרפיה: תמר סרוקה.
רקדני "הורה איל"ן חיפה" (מימין לשמאל) - גיורא לב, רויטל שורץ-סבירסקי, נוגה וינשטין וחיה לביא.
צלם: נחום סגל

להקת "קולות אורט קריית ביאליק" בערב לציון חצי יובל ללהקת הריקודים "הורה אילן חיפה" (צילום: נחום סגל)