קבוצת "תגלית" מבוקה רטון וקהילות בפלורידה ביקרו בקרית ביאליק

אוטובוס של "תגלית" ובו צעירים מבוקה רטון ומקהילות אחרות בפלורידה, שזהו ביקורם הראשון בארץ, הגיע לקרית ביאליק במסגרת "שותפות ביחד" של הסוכנות היהודית. לקבוצה התלוו במסעם בארץ צעירים תושבי ביאליק והקריות, מרביתם בוגרי תכניות חילופי הנוער של השותפות בין קרית ביאליק לבוקה רטון.

המשתתפים התארחו בבית הספר "קדימה", המקיים קשרים עם בתי ספר מעבר לים במסגרת "בתי ספר תאומים" של הסוכנות היהודית. חברי ועדת ההיגוי של השותפות, נציגי העירייה ואחרים הגיעו למפגש היכרות עם הצעירים האמריקאים. מנהל בית הספר "קדימה" יוסי חלואני סיפר על בית הספר, המשלב בהצלחה ילדים עם צרכים מיוחדים בכיתות הרגילות. לאחר מכן התגייסו האורחים לעבודות התנדבות בצביעת ספסלים וגדרות ובמשתלת בית הספר. לסיום ביקרו במועדון הנוער בצור שלום, המופעל מטעם הפרויקט הלאומי למען יהודי אתיופיה (ENP), שם סיפרה להם בת העדה על עלייתה כילדה במבצע שלמה ואף לימדה אותם שיר באמהרית. הביקור בקריה היווה הזדמנות ייחודית למשתתפים להכיר את ישראל דרך עיניהם של הישראלים.

השותפות בין קרית ביאליק לדרום פאלם ביץ' פועלת משנת 2002. השותפות מופעלת על ידי הסוכנות היהודית באמצעות ועדת היגוי עירונית המתנדבת, ומפעילה פרויקטים בתחומי החינוך, התרבות, הרווחה והתעסוקה.

ד"ר מירי הראל, יו"ר ועדת ההיגוי של השותפות, במפגש עם משתתפי תגלית.

יוסי חלואני, מנהל ביה"ס קדימה (בשורה השנייה במרכז) עם "חוליית הצביעה" בעבודות ההתנדבות