עיריית קריית ביאליק מקדמת תכנון חדש לעיצוב רחוב קרן היסוד, הרחוב הראשי של העיר

במסגרת התחדשות העירונית מבצעת בימים אלה עיריית קריית ביאליק תכנון מקיף לעיצובו מחדש של רחוב קרן היסוד, רחובה הראשי של קריית ביאליק, העתיד לעבור שיפוץ ושדרוג משמעותי.

את התכנון תבצע האדריכלית חוי לבנה, אשר תכננה את עיצובו מחדש של רחוב אבן גבירול בתל אביב, עיצוב שהביא עמו לזינוק בתשואות הנדל"ן ברחוב ביותר מ 17%, יותר מאשר בשאר המקומות בעיר.

רחוב קרן היסוד הינו הציר ההומה ביותר בקריית ביאליק החוצה את העיר לאורכה במרכז. הרחוב משלב בקטעים נרחבים שלו מגורים ומסחר. לאורכו ממוקמים בנייני ציבור, כמו: בית כץ, בית חן ואחרים.

על עיצובו מחדש של רחוב קרן היסוד החליט ראש העיר, אלי דוקורסקי, המבקש להחיות את חיי המסחר בו, שדעכו בשלוש העשורים האחרונים עם הקמת הקריון. האזור סובל מתחלופת עסקים, מריהוט רחוב לא אחיד ושלל צבעים וצורות מאפיינים את המדרכות, תחנות האוטובוס, לוחות המודעות, חזיתות המסחר ועוד. בעירייה מבקשים לקבוע צביון אחיד, צנוע ונקי לרחוב ולפתוח אותו כרחוב מואר הנקי ממכשולי דרך מיותרים.

בכוונת העיריה לבצע סקר צרכים כולל נקודות החוזק והחולשה של הרחוב ובהתאם לממצאים לבצע תכנון מקיף של שדרוג הרחוב לכל אורכו.

ראש העיר אלי דוקורסקי מסר כי התוכנית להחייאת הרחוב הראשי בעיר תביא לפריחה מחודשת של עסקים במרכז העיר, תהפוך את הרחובות לידידותיים לתושבים, סוחרים, נוסעים והולכי הרגל: "אני מאמין שעבודות שיפוץ ושדרוג יביאו להעלאת ערך הנכסים, יטיבו עם בעלי העסקים הנמצאים ברחוב, יביאו לשיפור התנועה ונוחות להולכי הרגל".

בעירייה מבהירים כי עיצובו מחדש של רחוב קרן היסוד צפוי להיות פרויקט הדגל של הקדנציה הבאה.