שר הפנים, גדעון סער, חתם על האכרזה להרחבת שטח השיפוט של קריית ביאליק

שר הפנים, גדעון סער, חתם על באחרונה על האכרזה המרחיבה את גבולות השיפוט של עיריית קרית ביאליק . האכרזה מפרטת את שטחי השיפוט שהועברו לידי העירייה מתחום השיפוט של המועצה האזורית זבולון

השטחים שסופחו לקריית ביאליק נמצאים בחלקה המזרחי:

אדמות כפר ביאליק דרום – במשולש שבין ממזרח לשכונת ביאליק דרום ועד לכביש עוקף קריות ומדרום לרחוב העמקים. על שטחים אלו תיבנה שכונה חדשה ובה כ- 2000 יחידות דיור אשר יהוו חלק בלתי נפרד מקרית ביאליק כולה. מדובר בקרקע בבעלות עיקרית של מינהל מקרקעי ישראל.

הרחבת גבעת הרקפות – קרקעות חקלאיות מזרחית לגבעת הרקפות ומיועד להשלמת הבינוי בשכונת גבעת הרקפות אליה יתווספו 340 יחידות דיור. התוכנית אושרה לפני כשנה. מכרזים לשיווק הקרקעות ליזמים יפורסמו במהלך הקיץ.

שטח נוסף שיועבר לקריית ביאליק על פי אכרזת שר הפנים הנו העברת רחוב לנדאור, שחלקו היה עד כה בתחום המועצה האזורית זבולון לתחום שיפוט עיריית קירית ביאליק. העברת הרחוב נובעת מרצון העירייה להטיב עם תושבי הרחוב תושבי העיר שלאורך שנים סבלו מהזנחת מחצית הרחוב השייך למועצה האזורית זבולון.

כזכור, שר הפנים לשעבר אלי ישי הקים בהסכמת עירית קירית ביאליק ומועצה אזורית זבולון ועדת גבולות, אשר החליטה על העברת השטחים המדוברים לקרית ביאליק כחלק מתוכנית תוכנית מתאר מחוזית 6 (תמ"מ) הקובעת שבשטחים אלו ייבנו מגורים עירוניים, שבנייתם הותנתה בכך שיועברו לתחום השיפוט של קריית ביאליק. השר ישי אימץ את המלצות הועדה ומחליפו, שר הפנים גדעון סער חתם בחודש שעבר על אכרזת השטחים המועברים כחלק מהעיר קריית ביאליק וגריעת אותם השטחים מתחום מועצה אזורית זבולון.

ראש העיר אלי דוקורסקי הודה לשר הפנים גדעון סער על העברת השטחים החדשים לשיפוטה של קריית ביאליק וציין כי שטחים אלו יאפשרו הרחבת העיר בעוד כ- 2400 יחידות דיור חדשות שיהוו פתרונות דיור לביקושים הרבים והערים למגורים בעיר.