שר האוצר, יאיר לפיד דחה את בקשתו של ראש העיר לבטל את תאגיד המים

שר האוצר, יאיר לפיד דחה את בקשתו של ראש העיר, אלי דוקורסקי, לבטל את תאגיד המים ולהוזיל את תעריפי המים לתושבים

נסתם הגולל על רצונו של ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, לבטל את הקמת תאגיד המים והביוב "מי ביאליק", לאחר ששר האוצר, יאיר לפיד, הודיע השבוע במכתב לראש העיר, כי הוא אינו מקבל את המלצת שר הפנים לפטור את קריית ביאליק מחובת תאגיד מים וביוב.

בחודש אפריל, סמוך לכניסתו של לפיד לכהונת שר האוצר, פנה אליו ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקורסקי בבקשה לבטל את תאגידי המים והביוב. בפנייתו ציין דוקורסקי כי "הקמת תאגידי המים והביוב מלכתחילה הייתה מקח טעות והביאה לייקור לא רציונלי של תעריפי המים והביוב לאזרחי המדינה. כמו כן הקמתו של כל תאגיד גררה יצירת מנגנונים מיותרים ועל הממשלה לפעול לביטול כולל של תאגידי המים והביוב ולהחזיר את ניהול משק המים והביוב לרשויות המקומיות אשר מרביתן ניהלו אותו ביעילות ובאחריות. צעד זה יביא להורדה דרמטית של מחירי המים בשל ביטול הוספת המע״מ על תעריף הרכישה על ידי הציבור."

בפנייתו ציין ראש העיר כי "שר הפנים לשעבר, אלי ישי המליץ לפטור את עיריית קרית ביאליק מהקמת תאגיד מים וביוב עקב יכולותיה המוכחות של העירייה לנהל את משק המים והביוב בצורה יעילה, חסכונית ומיטבית".

במשך 4 שנים מנע אלי דוקורסקי הקמת תאגיד המים בקריית ביאליק ובכך חסך לכל משפחה בעיר אלפי שקלים. ב 1.03.13 הוציאה המדינה מידי עיריית קרית ביאליק את ניהול ענייני המים והביוב והחלה לפעול חברת "מי ביאליק בע"מ".

שר האוצר יאיר לפיד דחה כאמור את פנייתו של ראש העיר אל דוקורסקי וכתב ש"איני מאמץ את המלצת שר הפנים הקודם" בתשובתו לראש העיר.

אלי דוקורסקי מסר כי הוא מצטער על החלטתו של שר האוצר יאיר לפיד להשאיר את ניהול המים בידי התאגיד: "שר האוצר במכתבו מציין כי הקמת תאגידי המים והביוב לא הביאה לעלייה בתעריפי המים. איני מסכים איתו. אנשי האוצר ורשות המים מנותקים מהשטח, מדי יום אני מקבל את תלונות התושבים על ייקור תעריף המים מרגע העברת הסמכויות לתאגיד. האמנתי, כי שר האוצר יאיר לפיד יעשה את המעשה הנכוןויבטל את ההחלטה השגויה אולם לצערי בחר להשאיר אותה על כנה".