טיילת הגדורה תוארך עד לתיכון "אורט" בשכונת ביאליק דרום

טיילת הגדורה, שביל רוכבי האופניים והולכי הרגל שלאורך נחל הגדורה (הפוארה) תוארך ותיסלל עד לבית הספר התיכון "אורט" בשכונת ביאליק דרום, כך הודיע ראש העיר, אלי דוקורסקי.

באחרונה נפתח שלב א' של הטיילת שהפכה חיש מיד ללהיט חובבי ההליכה ורוכבי אופניים. מידי יום, לאורך כל היום, נצפים אלפי תושבים מקריית ביאליק ומחוצה לה, צועדים בטיילת החדשה המשתרעת על 1.2 ק"מ. הטיילת משתרעת בין רחוב רבין (אזור הקריון) לבין רחוב אשל בשכונת סביניה. מסלול הטיילת מואר ומאפשר הליכה ורכיבה גם בשעות הלילה. בהקמת שלב א' הושקעו 3.6 מיליון שקלים במימון משותף של עיריית קריית ביאליק, רשות נחל קישון, קק"ל, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד התיירות.

שלב ב' של הטיילת ייסלל בין רחוב אשל לבין בית הספר התיכון "אורט" וישתרע על כ-2.5 ק"מ. ראש העיר, אלי דוקורסקי כבר סיכם עם כל השותפים למימון שלב א' של הפרויקט על השתתפותם במימון המשך סלילת הטיילת. בשלב ב' תשתתף גם מועצה אזורית זבולון שחלק מהטיילת עובר בתחומה המוניציפאלי.

מעל רחוב העמקים בשכונת ביאליק דרום, שהנו קטע דרך רחב וסואן, יוקם גשר הולכי רגל ורוכבי אופניים שיהיה חלק מטיילת הגדורה. הגשר ייבנה במסגרת מכרז המטרונית לסלילת מסלולה בין קריית ביאליק לקריית אתא. עלות הקמת הגשר הנה כשבעה מיליון שקלים, שימומנו במלואם על ידי המדינה. על הקמת הגשר נחתם באחרונה הסכם בין עיריית קריית ביאליק ומשרדי האוצר והתחבורה. ראש העיר, אלי דוקורסקי: "הקמת הגשר תבטיח כי טיילת הגדורה תהיה מסלול בטוח להולכי רגל ורוכבי אופניים." דוקורסקי הוסיף, כי הכוונה היא כי בשנת 2014 יחלו עבודות שלב ב' של הטיילת וניהול הפרויקט יופקד בידי קק"ל – קרן קיימת לישראל.

יצוין, כי טיילת הגדורה בטוחה להולכי רגל ורוכבי אופניים ורמות הקרינה האלקטרומגנטית בה זניחות ורחוקות באופן דרמטי מהתקן שקבעו מנכ"לי המשרד להגנת הסביבה והבריאות. התקן קובע רמת קרינה מותרת עד 2000 מיליגאוס בעוד הרמות שנמדדו בשטח עומדות על 40 מיליגאוס בלבד.

צילום: ארתיום בגרטיסיאן