נחנך בית ספר יד"ע החדש

בית ספר יד"ע בשכונת צור שלום המנוהל על פי תפיסת רשת KIPP האמריקאית, נחנך בטקס מרשים בו השתתפו ראשי רשת KIPP מארצות הברית, תורמים מיוסטון טקסס, נציגי משרד החינוך, רשת ליאו בק, אוניברסיטת חיפה ועיריית קריית ביאליק השותפים בהפעלת בית הספר החדש.

קריית ביאליק נענתה לפניית משרד החינוך ורשת ליאו בק להיות הראשות הראשונה בארץ והיחידה מחוץ לגבולות ארה"ב, בה יפתח בית ספר ברוח רשת KIPP האמריקאית. ראש העיר אלי דוקורסקי ומנהל אגף החינוך עמי ראובן נענו לאתגר והתגייסו לטובת הפרויקט ייחודי חינוכי זה בקריית ביאליק.
רשת KIPP (Knowledge is Power Program) מונה 141 בתי הספר, בהם לומדים כ- 50 אלף ילדים ובני נוער. מטרת הרשת היא צמצום פערים לימודיים. צמצום זה מושג על ידי הוספה משמעותית של שעות הלימוד והקפדה על משמעת. בית הספר בקריית ביאליק הינו בית ספר הראשון מסוגו בישראל, בו ילמדו 11 חודשים בשנה, עם חופשת קיץ בחודש אוגוסט בלבד ויום לימודים ארוך עד השעה 16:00. בנושא המשמעת נדרשו הורי התלמידים יחד עם ילדיהם לחתום על חוזה, בו הם מתחייבים לשתף פעולה עם הצוות החינוכי.

בית הספר נפתח השנה כבית ספר צומח, בו לומדים תלמידי כיתות א' בלבד מכל קצוות העיר ומדי שנה תתווסף אליו שכבת גיל נוספת.
ועדת ההיגוי העליונה, בה חברים בית הספר "ליאו בק" בחיפה, הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, משרד החינוך ועיריית קריית ביאליק תטוה את מדיניותו של בית הספר. מדי חודשיים נציגי הועדה יפגשו עם מנהלו של בית הספר יד"ע איתי קרין. הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה תספק ליווי אקדמי צמוד.

מייסד רשת KIPP מייק פיינברג שהגיע אישית לטקס חנוכת בית הספר אמר כי הוא שמח שישראל היא המדינה הראשונה בה נפתח סניף הרשת מחוץ לגבולות ארה"ב.
ראש העיר, אלי דוקורסקי, הודה לכל השותפים לעשייה והדגיש את החשיבות הרבה של בית הספר היחיד מסוגו בארץ ואת היותו בית הספר הראשון המיישם את עקרון האינטגרציה באופן מלא: לא לפי אזור רישום, אלא פתוח לכל תושבי העיר כולה ועל כך גאווה גדולה. ראש העיר ברך את מנהל בית ספר יד"ע , איתי קרין , ואת הצוות החינוכי שהרחיבו את משפחת מערכת החינוך המשובחת בעיר .
משנה למנכ״ל לפיתוח של מרכז "לאו בק" ערן דובובי הודה למשפחת גרינברג אשר תרמה לטובת שיפוץ מבנה בית הספר.
רב העיר, הרב יוסף ישר שליט"א , קבע המזוזה ואמר: ״ כמה מרגש לראות את הילדים הרכים ולחשוב שיגדלו בבית ספר ייחודי זה ויהוו את דור העתיד של ישראל".

באדיבות "חדשות חיפה והצפון"

צילום ועריכה: אבי נהרי