תריסר שנים לפרויקט המד"צים בפיסיקה בקריית ביאליק

השנה מציין הפרויקט מד"צים בפיסיקה 12 שנות קיומו;

ראש העיר אלי דוקורסקי רואה חשיבות רבה בהפעלת פרויקטים חינוכיים בתחום העשרה במקצועות הריאליים בעיר

מקצוע הפיסיקה נתפס בעיני התלמידים כמקצוע "קשה" וכתוצאה מכך רק 8% מהתלמידים בוחרים בפיסיקה כמקצוע מוגבר בחטיבה העליונה, עפ"י הסטטיסטיקה הארצית.
בי"ס תיכון אורט קירית ביאליק יכול להתגאות בכך, שרבע מתלמידיו לומדים פיסיקה ברמה מוגברת.
על מנת לשמר את ההישג מפעיל בית הספר את פרוייקט החונכות בו תלמידי כיתה י"א הלומדים פיסיקה מוגברת מלמדים את תלמידי שתי חטיבות הביניים: דפנה ואפק.
נושאי הלימוד לצורך ההעשרה הם: פיסיקה בלונה פארק, פיסיקה בספורט, פיסיקה במוסיקה ועוד, תחומים בהם ניתן להציג את המקצוע כחוויה כייפית ומהנה ללא נוסחאות מאיימות. גם הפרש הגילאים תורם לחוויה מסוג אחר, למידה בגובה העיניים.
אורט ישראל מפעיל את הפרויקט הארצי בו משתתף בית הספר. התלמידים "המורים" עוברים במהלך השנה השתלמויות הכוללות את תכני הלימוד וכישורי ההנחיה כאחד.
לדברי מנהלת האשכול, אלונה אייזנברג, המובילה את הפרויקט ב-12 השנים האחרונות," אני שמחה להיות חלק מהמפעל החינוכי החשוב הזה, מחמם את הלב לראות לאורך השנים כיצד חניכי הפרויקט בוחרים ללמוד את המקצוע ברמה של 5 יח"ל ולאחר מכן מגיעים להשתתף בפרויקט בתפקיד "המורים".
ראש העיר, אלי דוקורסקי, ציין כי הוא רואה חשיבות רבה בהפעלת פרויקטים חינוכיים, במיוחד בתחום ההעשרה במקצועות הריאליים. לדבריו הפיסיקה הינו מקצוע חשוב המהווה בסיס ללימודי הנדסה. "אם מדינת ישראל רוצה להמשיך להיות חוד החנית בתחום ההיי-טק, היא צריכה להכשיר את הדורות הבאים בתחומים אלה".

בתמונה: קבוצת המד"צים של שנת תשע"ד (צילום: דוברות העירייה)