קבוצת רובוטיקה מחט"ב אורט אפק העפילה לשלב הגמר הארצי FLL

קבוצת רובוטיקה מחט"ב אורט אפק העפילה לשלב הגמר הארצי FLL ותייצג את קריית ביאליק בהיכל "נוקיה" בתל אביב


בשבוע שעבר התקיימה תחרות אזורית ברובוטיקה FLL בטכניון, בה לקחו חלק תלמידי פרויקט עתודה מדעית - טכנולוגית של חטיבת אפק. התלמידים העפילו לשלב הגמר ואף זכו במקום ראשון עבור הפרויקט המדעי והתכנות.

במסגרת התחרות היה על התלמידים להמציא רעיון חדשני בנושא התמודדות עם אסונות הטבע וזכו למחמאות השופטים עבור המצאתם: פתרון למניעת נפילת עצים על קווי מתח גבוה. לצורך אישוש הרעיון נפגשו התלמידים עם סגן מהנדס העיר איגור שימנוביץ אשר עזר בהערכת השווי הכספי של הפרויקט המוצע.
הפרויקט הנוסף אשר פיתחו התלמידים היה מניעת התפשטות שריפות ביערות, בהן יש קושי באיתור המקום המדויק של השריפה. התלמידים הציגו רעיון לפיתוח אפליקציה לסמארטפונים, המצלמת את השריפה ומציינת את מיקום המדווח ואת זווית הצילום. כאשר הדיווח מתקבל במכבי האש, הוא נבדק מול הדיווחים הנוספים ועל ידי חיתוך מיקום המדווחים, מקום השריפה וחומרתה מתגלה ביעילות ודיוק רב . הדבר יאפשר למכבי האש להגיע במהירות למקום ולמנוע את התפשטות השריפה.

במהלך השנה נחשפו התלמידים לרזי ניהול פרויקטים כפי שנהוג בחברות ההיי טק , החל משלב איתור הצרכים, דרך העלאת רעיונות ועד השלב הסופי.
את הפרויקט הובילה מנהלת אשכול הפיס אלונה איזנברג יחד עם מתנדבי רפא"ל : עמיקם צ., ערן נ. ודוב ט.
ראש העיר מר אלי דוקורסקי בירך את התלמידים ואת מנהלת בית הספר הגב' אביגיל גרינברג וציין את חשיבותו של הפרויקט לא רק מבחינה מדעית, אלא בעיקר מבחינת רכישת כישורי חיים כגון: עבודת צוות, עמידה בלו"ז נוקשה תחת לחץ, למידה מתוך צורך ולמידה עצמאית.
ראש העיר הדגיש כי הוא גאה בהישגיהם של התלמידים.

בתמונה: תלמידי חט"ב אפק מגמת מדעית הנדסית שזכו בתחרות והעפילה לשלב הגמר הארצי.