העיר קריית ביאליק התייחדה עם זכר הנופלים במערכות ישראל

"נאמץ אתכם אל ליבנו באהבה ואת יקירנו נזכור ונוקיר" אמר ראש העיר, אלי דוקורסקי, בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לייד האנדרטה בשדרות ירושלים"

עיריית קריית ביאליק, 06.05.14

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התקיים ביום ראשון (05.05.14) לייד האנדרטה בשדרות ירושלים. נושא הדברים המכרזי היה ראש העיר, אלי דוקורסקי, שאמר: "הערב ירד על עירנו קריית ביאליק, צפירת הזיכרון המוכרת כל כך נשמעה, אך היא עדיין פולחת כל לב. אווירה אחרת, חרישית וקודרת השתררה ברחבי מדינת ישראל. קצבו של היום הואט והוא נבדל מקצב החיים התוסס של מדינתנו".

דוקורסקי: "ביום המיוחד הזה מתנגנים שירי ארץ ישראל היפים והאהובים; נשמעים סיפורי קרבות ומורשת. יום הזיכרון לחללי צה"ל מציף את הרגשות ומעצים את הגעגועים. אין לכם יום ללא געגוע. אתם מתגעגעים היום ומתגעגעים בכל יום. יקיריכם חסרים לכם ברגעים הגדולים וברגעים הקטנים, ברגעים השמחים וברגעים העצובים. אתם חיים אותם אף שאינם עוד".

דוקורסקי הוסיף: "אל תחושת האבדן, אל תחושת חוסר האונים. אל הגעגועים ולצער על מותם של יקיריכם, מתווסף גם כאב ההחמצה. לעולם לא נדע מה היה קורה אילו היו נשארים בחיים, אילו הקימו והרחיבו משפחות, אילו הגשימו ומימשו חלומות. יגונכם גדול, מנין תבוא הנחמה? אמר הנביא – "מנעי קולך מבכי ועינייך מדמעה, כי יש שכר לפעולתך". לו יכלו הנופלים להיות עמנו
היום, היו רואים מעשי ניסים בארץ הזאת. הם לבטח היו גאים בכברת הדרך שעברנו מיום הקמת המדינה וההישגים הרבים שרשמנו בכלכלה, במדע ובמחקר, ברפואה, בספרות, בתרבות ובכל רובדי העשייה והיצירה בארץ הנפלאה שלנו".

ראש העיר סיים את דבריו ואמר: "בטרם יחל יום-עצמאותנו וזיקוקי דינור בשלל צבעים ירקיעו אל השמיים, נתייחד כולנו באחוות-אחים עמכם, בני המשפחות השכולות. נאמץ אתכם אל ליבנו באהבה, ואת יקירינו נזכור ונוקיר בחיי התרבות והיצירה של עירנו קריית ביאליק".

בדבריו, ציטט ראש העיר מדברי האחות השכולה שרה עמית-פרקש, מכתבי שושנה וראובן צוק, הוריו של בן הקריה מיקי צוק ז"ל ומכתבי אורן, אחיו של בן בר ז"ל אף הוא בן הקריה.

בתום הטקס הוזמן הקהל לבקר בבית יד לבנים ולעיין בספרי הנצחה.

לנאום ראש העיר המלא - לחצו כאן

ראש העיר, אלי דוקורסקי, נושא דברים בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (צילום: נחום סגל)

לגלריית התמונות המלאה - לחצו כאן