קריית ביאליק ציינה את יום המודעות לנגישות ולחניית נכים - ''לא נכה – אל תחנה''

עיריית קריית ביאליק, 29.11.14

מערכת החינוך בקריית ביאליק ציינה את יום המודעות לחניות נכים בפעולות הסברה נרחבות בבתי הספר וברחובות הקריה. יום המודעות לחניית נכים נערך ביוזמת עמותת נגישות ישראל ומשטרת ישראל וכלל הדרכה על חשיבות חניות הנכים, כגורם ראשון במעלה להגברת הנגישות לבעלי מוגבלויות ובקבלת השונה.

פקחי מחלקת הפיקוח בעיריית קריית ביאליק, אשר במהלך השנה מסורים לאכיפת נושא חניית הנכים, נכנסו לכיתות בבתי הספר היסודיים בעיר עם מערכי שיעור להסברת נושא חשיבות חניית הנכה, בעיקר לאלה המרותקים לכיסאות גלגלים ובעלי נכויות הגפיים. במהלך היום, יצאו התלמידים למרכזים מסחריים ולרחובות בעיר וחילקו חומרי הסברה להגברת המודעות של הציבור הרחב.

האירוע המרכזי התקיים באולם הרב תכליתי על שם דני זק, אשר אורגן על ידי חט"ב דפנה המובילה את נושא הנגישות וקבלת השונה במערכת החינוך בעיר. ראש העיר, אלי דוקורסקי, נשא דברים יחד עם חברת מועצת העיר ויו״ר ועדת רווחה, נגישות ואזרחים ותיקים ד״ר רויטל סבירסקי ונציג השיטור העירוני מאור מילכמן.

ילדי הציר התקשורתי (PDD) המשולבים בחט"ב דפנה הנחו את האירוע והופיעו בקטעי ריקוד ושירה, כולל השיר "אני ואתה נשנה את העולם" בשפת הסימנים. נופך אומנותי נתרם על ידי צמד רקדניות להקת "הורה איל"ן חיפה" חיה לביא ולובה לוטרשטיין שהופיעו בשני קטעי ריקוד, פרי הכוריאוגרפיה של מרגריטה פולאקוב.

בהמשך היום הועברו מערכי שיעור להסברת הנושא בביה"ס היסודיים בעיר על ידי הפיקוח העירוני, המסורים לאכיפת הנושא במשך כל ימות השנה וחולקו חומרי הסברה במרכזי הקניות בעיר.