קריית ביאליק השיקה את מצעד הפרוטות 2015

קריית ביאליק מאמצת את סניף איל"ן חיפה, בו חברים תושבי הקרייה, מזה מספר שנים, במקביל לתנופת העשייה בנושא הנגישות וקבלת השונה בכל התחומים בעיר; ראש העיר אלי דוקורסקי ובכירים מהעירייה ביקרו בעבר במרכז הספורט וב"בית קסלר", במקביל לרכישת מוצרים מרוכזת על ידי העירייה ולהתנדבות תלמידים וחברי קהילה נגישה קריית ביאליק ב״בית קסלר״ וב״בית מרים".

ד"ר רויטל שוורץ סבירסקי, 17.01.15

ביום ב' 14.1.15 התקיים הטקס המסורתי להשקת מפעל ההתרמה השנתי ״מצעד הפרוטות״ של איל״ן בבית "יד-לבנים" בקרית ביאליק. השקתו של מפעל ההתרמה הוותיק המתקיים ברחבי הארץ למעלה משישים שנה, נערכה במעמד ראש העיר, מנכ"ל העירייה עזרא חכם, מנהלי אגפים מחלקות בעירייה, רכז קהילה נגישה בעיר, מנהלי איל"ן חיפה יו"ר שרה לבנשטיין והמנכ״לית שרונה שנהר וחבר מועצת המנהלים של מרכז השיקום והספורט בקריית חיים ומנהל שותף של נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. גיורא לב. חברת המועצה ומנהלת נ.י.צ. ד״ר רויטל שורץ-סבירסקי, הנחתה את האירוע. במילים נרגשות היא תיארה את עצמה כ״ילדת איל״ן״, ארגון שתרם כל כך להתאוששותה ממחלת הפוליו ולהשתלבותה בחיים באמצעות העיסוק המעצים בספורט שיקומי ותחרותי במועדוני איל"ן. גיורא לב תאר את התמודדותו עם מחלת הפוליו ואת התרומה של איל"ן לשיקומו. ראש העיר הדגיש את החשיבות אשר קריית ביאליק מייחסת לקשר עם איל"ן ולנושא קבלת השונה בכלל. הוא פירט את העשייה הנרחבת בעיר בנושא הנגישות ושילוב השונה בכל תחומי החיים, בהנגשה פיזית של מבני ציבור, בהסברה במערכת החינוך ובקרב עובדי העירייה.

אחריו נשאו דברים מנהלי איל"ן חיפה, שהעלו על נס את השילוב עם קריית ביאליק. אורן שירצקי חבר מרכז הספורט בקריית חיים ליווה את האירוע כמידי שנה בקטע נגינה. לסיום העניקה שרונה שנהר לראש העיר מתנה מרגשת פרי יצירתם של משתקמי ״בית מרים".

ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי.
מנהלת נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.)
עמותת נגישות ישראל (ע"ר),
וחברת מועצת העיר קריית ביאליק