מתוקף תקנה 18 לתקנות התעבורה, משרד התחבורה מסמיך את הרשויות המקומיות להיות רשויות תמרור מקומיות, האחראיות להסדרת התנועה בתחום שיפוטן.
בתקנות התעבורה הוגדרה "רשות תמרור מקומית" כ"מי שהמפקח על התעבורה שמונה לכל שטח המדינה מינה אותו, בהודעה ברשומות, להיות רשות תמרור מקומית,
לגבי התחום או המקומות שקבעה."
רשות התמרור המקומית מוסמכת גם לקבוע הסדר תנועה שיסדיר מקומות חנייה בדרך שבה תותר החנייה, ובלבד ששולמה אגרת חנייה ששיעורה נקבע בחוק העזר.
בעיריית קריית ביאליק מונה ראש העיר, מר אלי דוקורסקי, להיות ראש רשות תמרור מקומית.
הגורם העירוני המקצועי והעיקרי העוסק בנושא הסדרי תנועה (קבועים וזמניים) בעיר הינו אגף התנועה. עקב כך, בהסכמת רשות תמרור מרכזית ובמקביל לראש העיר,
קיבל סמכויות רשות תמרור מקומית מהנדס העירייה, מר איגוד שמינוביץ.
תקנה 18 לתקנות התעבורה קובעת את סמכויות רשות תמרור מקומית כמפורט להלן:
רשות תמרור מקומית אמונה, בין השאר, על ייצוג וביצוע מדיניות בתחומי התחבורה, תנועה וחנייה בעיר קריית ביאליק, ייזום וקידום פרויקטים בנושאים הנ"ל, ייצוג אינטרסים של העיר ותושביה מול גורמי הממשל ומול מפעילי התחבורה הציבורית ועוד.
בתוקף תפקידו, ראש רשות תמרור מקומית אחראי על קיום ועדת רשות תמרור מקומית.
ועדת תמרור מקומית מתקיימת עפ"י הצורך כל 2-3 חודשים ברשות מר איגור שמינוביץ.
הוועדה מורכבת מראש רשות תמרור, נציג מחזיק תיק תחבורה, קצין משטרה, פיקוח עירוני ונציגי אגף תפעול, נציגים מהחברה הכלכלית.
החלטות ועדת התנועה מועברים לביצוע לאחר הוצאת פרוטוקול חתום ע"י ראש רשות התמרור וקצין המשטרה.
פרוטוקולים ועדת תמרור: